Så som vi Ekenbergsystrar komunicerar

Jag och min syster Nicole har fått det här med Nellys sommarrea på skallen, så det är självklart det vi har ringt till varandra för att prata om idag, drygt tre gånger..

Samtal 1.
Nathalie: ''Hej vad gör du?'' En fråga som ställs med hopp om att kunna be henne beställa kläder åt mig från nelly.
Nicole: ''Är inne och kollar på Nellys sommarrea.''

Nathalie: ''YES.''

Så berättar jag och försöker beskriva två klänningar och ett par skor som jag vill ha för henne, medans hon berätta alla kläder som hon har hittat där till mig och bestämt att jag ska ha (i sina drömmar, liksom, tänkte jag). Sedan blir det yttligare ett samtal som leds av samma ämne. Observera att jag då har bett henne att lägga i tre varor i shoppingvagnen åt mig.


Samtal 2.
Nicole: ''Jag bestälde ett par trosor till mig från nelly. Och det var ungerfär allt, haha.''

Nathalie: ''Vad beställde du åt mig då?''

Nicole. ''Det får du inte veta. Men jag beställde en massa.''

Nathalie: ''Va? Så du har beställt massor med kläder till mig som jag ska betala för, och jag vet inte ens vilka klädesplagg det är?'' PANIK. Har 1000:- att disponera, denna vecka. PANIK.

Nicole: ''Du ska inte betala någonting, och Natta - så många klädesplagg att du inte ens kan räkna på alla fingrarna.'' I really liked that last part.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0